Close

Recente blogs

Blijf hier up to date rondom Babs voor School en Ouder.

Adviesopdracht: De leerling als eigenaar van zijn leerproces.

Marnix gymnasium durft! Eindelijk een school die echt een stap durft te zetten om aan te sluiten bij de hedendaagse leerling. Een droomopdracht, waarvan ik inmiddels de eerste stappen met het schoolte…
Read More

Blog

Verantwoordelijke en gemotiveerde leerlingen!

Zelfstandige, verantwoordelijke, gemotiveerde leerlingen? Als school kun je leerlingen stimuleren eigenaar te worden over hun eigen leerproces. Hoe, daar help ik graag bij? Maar je kunt het als school niet alleen? Dus, investeer ook in ouderbetrokkenheid! Hoe? Ook daar help ik graag bij. Ouders willen graag informatie over hun kind. Niet alleen over hoe zaken […]

Lees verder

BABS in magazine voor kansengelijkheid

Mijn telefoon gaat. Of ik wil bijdragen aan een publicatie van de Young010-werkgroep over kansengelijkenheid in het onderwijs. Natuurlijk wil ik bijdragen aan dit goede doel. Twee weken later word ik buiten geïnterviewd door Mayra Pereira Furtado dos Reis, voorzitster van de jongerenwerkgroep ‘gelijke kansen’ en Lonneke van der Noordt van Stichting Lokaal, die Young010 […]

Lees verder

Scholen kiezen opnieuw BABS voor ouder-info’s

Deze maand ga ik weer verschillende scholen af om voor komend schooljaar opnieuw af te stemmen op welke dag(en) wij samen een goed programma neerzetten voor ouders van verschillende leerjaren. Want, willen we niet allemaal weerbare, zelfstandige, verantwoordelijke en gemotiveerde leerlingen die straks prima voor hun eigen boterham kunnen zorgen? Als school kun je het […]

Lees verder

Haalbaar format slc ofwel MOL-gesprekken

Erg blij en wel trots na evaluatie-overleg met de pilotmentoren op een vo-school. De MOL-gesprekken op basis van door de leerling zelf opgesteld POP -waarvoor ik evidence-based formats ontwikkelde- werden door de mentoren als zeer positief ervaren. Dit schooljaar draait de pilot mentoraat ‘iedere leerling eigenaar over eigen leerproces’ in twee leerjaren, nadat ik vorig […]

Lees verder

BABS als co-auteur van LOB-methode

Vanochtend een eerste sessie met het projectteam van uitgeverij Codename Future gehad om af te stemmen over de verbeteringen die we door gaan voeren in de methodes ‘Werken aan je toekomst’ en ‘Ondernemend gedrag in je loopbaan’. Bijzonder veel zin om mij in januari 2019 volledig te storten op mijn werkzaamheden als auteur op mijn […]

Lees verder

Wat zeggen mensen over BABS?

Rob Fens, voorzitter centrale directie Wolfert van Borselen scholengroep: “Ik heb Babs Wolters inmiddels een aantal keer meegemaakt tijdens bijeenkomsten met ouders van leerlingen van de Wolfert van Borselen scholengroep. Babs heeft het talent om op een rustige, maar volkomen heldere manier de kern te raken van de vraagstukken waarmee ouders van opgroeiende pubers geconfronteerd […]

Lees verder

BABS voor OOP. Training ‘vergroot je daltongehalte’

Dit jaar mocht een Studiedag training ontwikkelen en verzorgen voor de OOP-ers van twee daltonscholen. Doel: vergoot het daltongehalte van de leerling en dus: vergoot je daltongehalte. Een succes en mooi om te zien hoe het onderwijs ondersteunend personeel deze training, speciaal voor hen, waardeerde. Ook op zoek naar een goed aanbod voor onderwijs ondersteunend personeel? […]

Lees verder