Close

Recente blogs

Blijf hier up to date rondom Babs voor School en Ouder.

Over BABS

Het levensverhaal van een onderwijskundige

Visie

BABS wil dat iedere leerling de kans krijgt het maximale uit zichzelf te halen. BABS maakt school en ouders bewust, biedt inzichten en reikt handvatten aan.

Expertise

BABS is onderwijskundige, trainer en coach. BABS heeft kennis en kunde op het gebied van ouderbetrokkenheid, studievaardigheden en leerlingbegeleiding en kan mensen en organisaties in hun kracht zetten.

Kwaliteiten

BABS is betrokken, betrouwbaar, pro-actief en oplossingsgericht. BABS is altijd enthousiast op zoek naar kwaliteit en verbeteringen die gemakkelijk in praktijk kunnen worden gebracht.

Achtergrond

BABS is opgericht door Babs Wolters – van der Linden.
Geboren in Rotterdam, 1980.


De schooljaren

De ouders van Babs hebben de ambitie om hun kinderen een betere toekomst en schoolloopbaan te bieden dan zij zelf hebben gekregen. Maar direct in de brugklas begint voor Babs al de ellende. De ouders weten niet hoe ze Babs moeten ondersteunen wanneer zij vastloopt door gebrek aan overzicht op het huiswerk, geen studievaardigheden en op school ontbreekt het inzicht en de erkenning die de invloed van haar dyslectische trekjes op het schoolwerk hebben. Financiële middelen om externe hulp in te schakelen is er niet. Babs ploetert verder. Zij gaat als zesjesleerling door het Nederlandse schoolsysteem heen. Ze behaalt toch haar HAVO en daarna zelfs haar VWO diploma.


Studie

Gemotiveerd door haar eigen ervaringen kiest zij voor de Universitaire opleiding Onderwijskunde in Utrecht. Een gouden greep. Na afronding van de studie in de richting ‘organiseren van onderwijs, opleiding en ontwikkeling’ vertrekt zij een jaar naar India om als vrijwilliger een school voor kinderen met leerproblemen te professionaliseren. Haar leerschool tijdens deze ervaring: “If they cannot learn the way you teach, then teach them in a way they can learn.”


Carrière

Terug in Nederland begint zij een full-time baan bij een Taalles aan huis organisatie in Rotterdam voor allochtone vrouwen. Daarna maakt zij de overstap naar een onderwijsadviesbureau, als adviseur in het onderwijs. Zij volgt in haar eigen tijd twee coachopleidingen en wordt moeder van Elfie en Teun. Om werk en privé goed met elkaar te kunnen combineren kiest zij voor een deeltijdbaan als vestigingsmanager van huiswerkbegeleidingsinstituut Studiekring.

In 2016, zes jaar nadat zij begon met één huiswerkbegeleidingslocatie en één leerling, heeft zij de vestiging uitgebreid tot drie locaties met 180 leerlingen en een team van 18 docent-begeleiders. Met een schat aan kennis en ervaringen over het onderwijs, ouders, leerlingen en hun relatie tot elkaar is het een goed moment om een nieuwe stap in haar professionele leven te zetten. BABS voor school en ouder is een feit.


Werken is leuk. Leuk werken is mooi. Mooi werken is uniek. Uniek werken is levensvervullend, niet in werktijden of dienstjaren uit te drukken. Het is een levensbehoefte.
– Annelies van der Linden – Kouwenhoven, 1991


p1090593

BABS voor school en ouder is opgericht door Babs Wolters. 

Het feedbackteam

Omdat BABS graag leert en ontwikkelt

default_profile
Directies en teamleiders
default_profile
Mentoren, docenten en leerkrachten
default_profile
Medewerkers ouderbetrokkenheid
default_profile
Ouders en kinderen
default_profile
Collega onderwijskundigen en ondernemers
default_profile
Familie en vrienden