Het Wateringse Veld College in Den Haag wil haar onderwijs verder verstevigen. Op de werkvloer, in de operationele organisatie en in een handzaam stuk papier. Wie mag de directie en het team daarbij k…
Twee jaar terug kreeg ik een adviesklus op een vo en daarbinnen ontwikkelde ik een evidence based toolbox voor dit vo dat in eigenaarschap leerproces wilde investeren binnen het mentoraat. Dit jaar sc…
Als je wilt dat leerlingen eigenaarschap ontwikkelen. Als je wilt dat leerlingen zelfstandig leren en ontwikkelen. Als je wilt dat leerlingen uiteindelijk zelfsturend en zelfverantwoordelijk eigenaars…
De laatste twee maanden van schooljaar 18-19 begeleidde ik op het Stedelijk Dalton Lyceum in Dordrecht drie groepen 3e en 4e jaar havo leerlingen. Met succes. Het schooljaar daarna mocht ik 4 daltonur…
Erg blij en wel trots na evaluatie-overleg met de pilotmentoren op een vo-school. De MOL-gesprekken op basis van door de leerling zelf opgesteld POP -waarvoor ik evidence-based formats ontwikkelde- we…
Vanochtend een eerste sessie met het projectteam van uitgeverij Codename Future gehad om af te stemmen over de verbeteringen die we door gaan voeren in de methodes ‘Werken aan je toekomst’…
Gisteren, een docent van Wolfert Dalton. “Je post vaak over eigenaarschap leerproces op LinkedIn. Doe je nog wel dingen met ouderbetrokkenheid?” Oh ja, zeker! Tijd om een post te plaatsen …
Rob Fens, voorzitter centrale directie Wolfert van Borselen scholengroep: “Ik heb Babs Wolters inmiddels een aantal keer meegemaakt tijdens bijeenkomsten met ouders van leerlingen van de Wolfert…
Posts plaatsen op LinkedIn is niet mijn favoriete bezigheid. Bedrijfs- (in mijn geval zelf)promotie gaat redelijk hard tegen mijn natuur in. Maar het moet hè, als ZZP-er. Van de week ontving ik feedb…
Zelfstandige, verantwoordelijke, gemotiveerde leerlingen? Als school kun je leerlingen stimuleren eigenaar te worden over hun eigen leerproces. Hoe, daar help ik graag bij? Maar je kunt het als school…