Close

5 december 2018

Leerling over mentoraat ‘BABS’

Menti peiling Wolfert Dalton leerlingenraad
Op een grote vmbo-havo-vwo vo school met een zeer diverse leerlingpopulatie ben ik met BABS dit schooljaar gestart om samen een voor hun school passende mentoraatsstructuur te ontwikkelen. Naast het MT, zorg, mentoren en docenten mochten ook alle 24 leerlingen van de leerlingenraad hun input geven bij start. Toen al, was er erg veel positiviteit, vooral omdat er meegedacht mocht worden over zoiets belangrijks als het mentoraat. Het enthousiasme bleef, want de leerlingen zagen hun input terugkomen in het ontwerp. Tijdens  werkgroepsessies hebben leerlingen ook actief mee mogen denken en te bouwen aan hun mentoraat. Na afloop van een sessie was leerling Dana erg teleurgesteld: “Nu ik weet hoe het mentoraat eruit gaat zien, baal ik dat dit mijn examenjaar is. Ik wil eigenlijk niet meer van school af. Dit mentoraat had ik ook wel willen hebben.” Dana’s teleurstelling, een groots compliment!